Regl Ağrılarına Bitkisel Çözüm



Regl biz kadınların vakti geldiğinde sıkıntılı anlar yaşamamıza neden olan bir dönemdir. Bir kısmı bu dönemi öncesi ve içerisindeyken ağrısız geçirirken büyük bir kısmı ise dayanılmayacak ağrılarla, psikolojik değişimlerle geçirir..




Bu dönemi ağrısız geçirmenin pek tabii ki çok yöntemi var, ilaçlar en başta gelirken, bunu sıcak su torbaları, sıcak bantlar vs. takip eder gider. Ancak elimizin altında tüm bunlardan daha etkili olan doğanın nimetlerini nedense pek umursamayız.. Ya uğraşmak zahmetli gelir, ''bir ilaç atayım geçsin'' der yada inanmak istemeyiz geçireceğine.. Halbuki doğada her bitkinin tek tek iyi geldiği durumlar,hastalıklar,sıkıntılar var..Tamamen bizim emrimize yaratılmış gibi sanki evrendeki her canlı.. Biz neden kullanmayalım peki bu fırsatı.. 

İşte tamda bu noktada Regl ağrılarına iyi gelen bitkileri, kür halinde kullanımlarını sizlerle paylaşıcam.. Bu genel bir yazı olacak bitkilerin tek tek yazıları daha sonra blogta ayrı bir postta paylaşılacak..


adet dönemi,sancısı
Civan Perçemi





İlk olarak benimde faydasını gördüğüm, neredeyse yatalak olacak kadar ağrı çekerek geçirdiğim dönemlerimde baş ucu çayım CİVAN PERÇEMİ.. Bu bitkinin menopoz döneminde de kullanımı oldukça fayda sağlıyormuş, ailemde kullanan ve etkisini görenler çoğunlukta..Aynı zamanda adet düzensizliğiniz varsa onuda düzene sokmada oldukça başarılı.Kutu kutu ilaçlar içmeye, iğneler vurulmaya gerek yok bunun için..

Ben bu otun çayını regl dönemim başlamadan 2-3 gün önceden başlıyorum içmeye, bu yatıştırıp kasılmalarımı, sancılarımı en aza indirgiyor..Ben bir tutamdan birazcık fazla bir kupaya atıyorum, üzerine kaynamış suyu döküp ağzını kapatıp 5 dk kadar bekletip içiyorum.. Denemenizi öneririm..


adet dönemi,sancısı
Safran

Diğer bir bitki ise Safran. Safran çayı yine civan perçemi gibi adet ağrılarına, adet söktürmede oldukça başarılı hatta öyle ki ondan bile daha başarılı deniyor ancak fiyatının biraz pahalı olması nedeniyle her zaman her yerde bulunamıyormuş, bu yüzden Civan perçemine daha çok dönüş oluyor. Ben kullanmadım bu çayı ancak kullanım şeklinin şu şekilde olduğu bilgisine eriştim, bir tel safranı bir bardak kadar suyun içine atıp kaynatın kaynayınca bir bardağa alın ve 5 dk demlenmesini bekleyip için.. Dediğim gibi, kullanmadım ama etkileri oldukça yüksek bir çay buda araştırdığım kadarıyla..


adet dönemi
Melisa

Melisa çayı. Melisanın yatıştırıcı etkilerini biliyoruz, bu dönemde oluşan sıkıntılı ruh halimizden kurtulmamıza olanak sağlayan bir çay buda. Hem vücut hem psikolojimiz bu dönemde futbol topu gibi oluyor ne yazık ki..


zencefil
Toz Zencefil

Zencefil çayı. Ben normal hayatımda da zencefil çayını sıklıkla tüketirim. Metabolizmamı kuvvetlendirdiğini, daha dinç ve daha aktif olduğumu hissediyorum sayesinde.. Balla karıştırıp içmek hele ki bu soğuk kış aylarında ailecekte koruma kalkanımız resmen. Hal böyle olurken bu kadar kuvvetli bir çay bu dönemde de koruyucu özelliğini sokuyor devreye.. Ben hem tazesini hemde toz olarak kullanıyorum..

zencefil
TazeZencefil

Tazesini bir kupaya dilimler halinde doğrayıp kaynayana kadar bekleyin,kaynadıktan sonra bir kupaya alın ve en az 5 dk bekletip için.. Tozunu ise tepeleme bir çay kaşığı ile bir kupaya atın, üzerine kaynamış suyu döküp 5-10 dk demlenmesini bekleyip için, karıştırarak için tozunu ne kadar tüketirseniz o kadar faydalı.. 



Bunların dışında çok daha fazla bitki kürleri mevcut herkesçe bilinen veya hala bilemediğimiz..Eğer ben ilaç içmem, böbreklerim sağlam kalsın diyenlerdenseniz bitkilerin gücüne inanın ve deneyin..İnanın hiç bir şey doğada sebepsiz yaratılmamıştır..

Öneri ve fikirleriniz var ise konu hakkında lütfen belirtmeyi unutmayınız..


Sağlıcakla kalın...


2 yorum :

  1. civan perçemini kullanırken aman dikkat. kullanmaya adet tarihinden çok önce başlanırsa ve uzun süre kullanılırsa erken regl görme durumları olabiliyor =) tecrübeyle sabittir =P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öylemii ilk kez duyuyorum, ben dönüşümlü başka şeylerde kullandığımdan sanırım bu etkiyi fark edemedim:) uyarın için teşekkürler canım öğrenmiş oldum :)

      Sil

Lütfen yorumlarınıza link eklemeyiniz! Link eklenen yorumlar YAYINLANMAYACAKTIR!

Copyright © Başka Güzel