Pastel Mattıfyıng Primer - Matlaştırıcı Makyaj bazı

Pastelin bu ürününü nette oldukça övmelerinden dolayı bir merak neticesinde aldım. Oldukça iyi yorumlar okumuştum, arada olumsuz tek tük yorumlar olmasına karşın yine de merak edip birebir kullanmak istedim.. Kolay da bulmadım hani. Yaşadığım şehirde ki kozmetik mağazalarında bu ürün tükenmişti ilginç bir şekilde watsons mağazalarında da yoktu! Epeyce bir peşinden koştum gelgit sordum derken watsons artık bana dayanamadı sanırım getirtti bu ürünü :)Hemen aldım bin bir umutla, çok merak etmiştim çünkü. Keşke bu kadar merak etmeseymişim dedim kullandıktan sonra.. 

pastel matlaştırıcı baz

Ürün silikon bazlı olduğu için kadifemsi bir cilt sunuyor makyaj altına ancak ben farklı farklı denememe rağmen istenilen, övünülen bu etkiye rastlayamadım.. 

pastel matlaştırıcı baz

Bazı sürdükten sonra hemen uyguladım ilk denememde, karıştı yemedi fondöteni cilt, karışık karman çorman bir şey oldu hissetmedim cildimde fondöteni, bir kaç saat sonra ise maalesef makyaj kusma yaptı..

Pastel Nude Oje - ROSE

Pastel tonlara olan aşkım aşikar. Oje seçimlerimde de bu tonlara ağırlık veriyorum ister istemez. Nude renkler bence parmakları çok daha zarif gösteren renkler.. Pastel'in Nude serisinde çok hoş renkler olmakla birlikte bence gereksiz diyebileceğim renklerde yok değil. Ağırlıklı olarak beğendiğim renklerden oluşuyor bu seri. İşte bu seriden 752 'ROSE' adlı ojeye yer vermek istedim bu yazımda..

Dış mekan çekimi
Bu serinin yapıları bana daha koyu geldi, sıvı değil daha yoğun yapıda. Ben bu özelliği seviyorum açıkçası ojede. Ancak neden bilmiyorum bu seri bir tık daha yoğun.. Kuruma süresi gayet güzel.

Dermokil'den Gelen Güzellik

Dermokil ürünlerini geçmişte ve hali hazırda da kullanan ve memnun kalan biri olarak bu gün dermokil firmasından hoş bir paket aldım. Şengül Hanımın ilgisi ve tatlı dili için kendisine tekrar teşekkür etmek istiyorum.  

Kil bilindiği gibi cilde oldukça fayda sağlayan bir bileşen. Hücreleri yenilme özeliğine sahip olması neticesiyle, kan hızlandırıcı özelliğe de sahip. Çok eski bir tarihi geçmişe sahip olması ve hala günümüzde dahi tercih ediliyor olması cilt için ne kadar önemli olduğunun en büyük ispatı zaten..


Bugün bana gelen pakette Dermokil markasına ait 6 adet ürün bulunuyordu. 1 adet Hindistan Cevizi Duş jeli, 1 adet Cilt Besleyici Shea yağı ile zenginleştirilmiş nemlendirici, 1 adet Kil etkili hassas bakım yapan Kuru- Karma ciltler için 25+ Maske, 3 adet deneme boy Papatya ve Kil etkili el kremi..

BB, CC, DD Kremlerin Özellikleri ve Arasındaki Farklar

Son dönemlerde  adından sıkça söz ettiren, geniş bir ürün yelpazesine sahip olan BB, CC, DD ve EE kremler , cildimizde meydana gelen hemen hemen tüm problemleri yok etmeyi vaad ediyor, hem kozmetik hemde sağlık açısından fayda sağlayan bu özelliklere, tek bir ürünle sahip olabiliyorsunuz. 
Önce BB kremlerle hayatımıza giren daha sonra CC ve DD olarak piyasaya sunulan bu kremler peki aslında ne işe yarıyorlar? 


Tek tek ne işe yaradıkları, hangi soruna çözüm oldukları ve birbirlerinden  ayrılan özellikleri nelerdir bunları genişçe bir masaya yatırmak istiyorum bu yazımda..

BB Krem: Asıl ismi Blemish Balm Cream olan bu krem, cildi pürüzsüzleştirmeyi, lekeleri kapatmayı ve güneş ışınlarından korumayı amaçlayan bir formüle sahip. Fondöten kullanma ihtiyacı duyan kişiler ama aynı zamanda cilde de faydası olsun diye düşünenler için , yüksek koruma ve işlevselliği açısından tercih edilen en önemli kozmetik ürünleri..Makyaj altı baz olarak dahi kullanılabilen bir ürün formundalar.. Hemen hemen her markanın BB, CC, DD kremleri mevcut. EE kremlerse sanıyorum ki çıkma aşamasında tam olarak net bir bilgim yok eğer sizlerin varsa belirtirseniz bende öğrenmek isterim..



Flormar Style matic S04 - Göz Kalemi

Aslında almak istediğim  Rimmel London markasının Scandaleyes nude kalemiydi, ancak onu maalesef ki bulamayınca, bir diğer adından olumlu şekilde söz ettiren Flormar style matic s04 nude kalemini satın aldım. 

Flormar Style matic S04 - Göz Kalemi

Bu yaz edindim bu kalemi, oldukça da memnun kaldım. Scandaleyes den daha açık bir renk, kırık beyaz diyebilirim. Kalıcılığı oldukça güzel, asansörlü olması en büyük artısı kalıcılığının yanında. 

Flormar Style matic S04 - Göz Kalemi

Gözlerin daha büyük görünmesi için bir püf noktası bu nude - beyaz kalemleri göz içine sürmek.. Beyazlar daha keskin gösterirken, nude tonlar daha doğal görünmesine sebep oluyor, daha ten rengi, scandaleyes gibi olanlar çok çok daha doğal duruyor gözde.. 

Wet n Wild Tekli Far / Nutty

Wet n Wild markasını ne kadar sevip memnun kaldığımı daha evvel ki yazılarımda da belirtmiştim. Fiyat - Performans olarak en üst düzeyde gördüğüm bir drogstore markası kendisi.. 
Daha yazısının yazılmasını bekleyen bir çok wet n wild ürünüm varken, aslında ilk yazmam gereken demirbaşım, kutu kutu bitirdiğim Brulee farım olması gerekirken, sırayı bir diğer severek kullandığım Nutty adlı bu güzel bronz fara vermek istedim..

nutty tekli far

Wet n wild tekli farlarlarda en çok adından söz ettiren ve neredeyse olmazsa olmaz tekli farları arasında bulunan Nutty oldukça pigmentli, rengini ve ışıltısını güzel veren bir far. Dağılma yapmadan sabitlenmesi ve aşırı tozutmaması bir diğer artı özelliği. Far bazı ile kullanımda özellikle verdiği renk oldukça tatmin edici.. 

wet n wild nutty far

Bakır tonlarda farları çok seviyorum, metalik-bronz renklere sahip bu farda gönlümü feth etmeye yetti de arttı bile. Boşuna tüm bloggerlarca meşhur olmamış yani :) MAC satin taupe fara dupe olarak gösteriliyor bu far.Gerçekten de oldukça aynılar..Yabancı bloggerların biri bu karşılaştırmayı yapmış, bende olmadığı için onun resmini ve linkini ekliyorum daha net anlaşılır olacaktır.. 


Batiste Kuru Şampuan - Batiste Dry Shampoo

Özellikle yabancı bloggerların binbir övgüyle bahsettiği meşhur Batiste Kuru Şampuan'dan bahsetmek istiyorum bu yazımda.. Piyasada çeşit çeşit, marka marka kuru şampuanlar mevcut. Uygulaması ve pratikliği, kurtarıcılığı insanı hemen cezbeden ürünler bunlar.. Bence de her kadının çantasında-dolabında olması gereken ürünlerin başında geliyor. Benim gibi ince telli ve zayıf saçlarınız varsa ekstra dolgunluk verme özellikleriyle de tercih etmenin en büyük sebebi olabiliyorlar.. Keza bu ürün de tam o aradığım özelliklere uygun yapıda.. 
batiste kuru şampuan
Batiste kuru şampuan Sephora'larda satılıyor.
Tropical, Original, Blush XXL Volume, Wild, Fresh olmak üzere 6 çeşidi var. Bende ki Fresh olanı. Kokusu çok hoş bu ürünün, öncelikle onu söylemeliyim. 200 ml ve 50 ml olarak iki boyu var. Benim ki 200 ml ancak mutlaka 50 ml olan boyunu da çantaya atmalık yanımda bulunması açısından mutlaka alıcam. Benim saçlarım kuru şampuana ihtiyaç duyuyor mütemadiyen, gün içerisinde özellikle de yaz aylarında çabuk yağlanmaya müsait bir yapısı var ne yazık ki..
batiste kuru şampuan

Flormar Passionate Dots Invisible Powder / Transparan Toz Pudra

Flormar'ın bir ara çıkardığı Passionate Dots serisini duymuşsunuzdur. Ambalajlarının tatlılığı insanda makyaj yapma arzusu doğuruyordu. Belli bir süre piyasada kaldıktan sonra artık üretilmemeye başlandı, kısa bir dönem satışta kalıp çekildi. Ben de bu serinin transparan pudrasını merak ediyordum..


Ama piyasadan kalkmıştı ne Gratis ne de Watsons'ta bulunmuyordu. Yalnızca yerel kozmetik mağazalarının çok azında ve kendi internet sitesinde satışta bulunabiliyordu. Bende olduğum şehirde sadece bir kozmetik mağazasında bulabildim ve satın aldım. 

flormar passionate transparan pudra

Pudra tamamen beyaz transparan bir pudra, yapısı oldukça ince, makyajı sabitlemesi de başarılı. Kuru-karma ciltler çok rahat kullanabilir tazelemeye gerek duymadan ancak yağlı ciltlerde gün içerisinde tazeleme gerekebilir..


Guzaarish

Farklı bir Post olacak bu, zira Film zevkimden haberdar olmanızı istiyor ve tavsiyelerimden fikirler almanızı diliyorum..
Bana kalırsa hint filmleri kesinlikle hak ettiği yerde değil! Diyorum çünkü ortaya konan işleri gördükçe eksikleri değil hatta büyük çoğunlukla fazlalığı olduğunu düşünüyorum.. 
Zaman geçtikçe de koyu bir Bollywood hayranı oldum çıktım.. Bir an önce çoktan hak ettiği değeri görmesi dileği ile.. Evet lafı çok fazla uzatmadan etkisinden aylar geçmesine rağmen hala kurtulamadığım, aklıma geldikçe hala vicdan muhasebesi yaptığım, duygulanıp fedakarlığın aşkta ne boyutta olduğunu, aslında neyden ibaret olduğunu kafamda masaya yatırdığım o filmi sizlerle paylaşmak ve tavsiye de bulunmak istiyorum..

Evet filmimiz; Guzaarish..


Nasıl güzel bir filmdir bu Allah'ım...  Hrithik Roshan (aşığım desem abartmış olurum demi :D ) ve Aishwarya Rai. Bu ikiliyi ayrı ayrı izliyordum ancak ilk kez Jodhaa Akbar'da izlemiştim..O filme de baya baya hayran kalmıştım, hatta 3 saatlik filmi kaç kez izledim hiç sıkılmadan şuan hesap edemiyorum bile, düşünün..Bu filmin yazısını da en kısa zamanda sizlerle paylaşıcam.. 


Şimdi bu filmimize dönersek, elbette filmi sizlere anlatmıycam kii o keyfi izleyip alın :)  Sadece şöyle söyleyebilirim, oyuncularından müziklerine, oyunculuk performansından filmin görselliğine kadar hayran kalacağınız, defalarca izleme isteği uyandıracak kadar mükemmel bir vicdan yoklaması sizleri bekliyor..

Ha unutmadan ekleyeyim, filmi eğer mümkünse altyazılı orjinal haliyle izleyin..

 İyi seyirler şimdiden..

Bebak Acı Badem Makyaj Temizleme Sütü & Nemlendiricisi

          Merhaba;

Bu yazımda size Bebak Acı Badem ürünlerinden bahsetmek istiyorum. Çok eski bir geçmişe sahip öncelikle bu marka, tamamen doğal acı badem sütünden üretiliyor,en en önemlisi Paraben içermiyor kesinlikle. Gönül rahatlığı ile bu ürünleri kullanıyorum. Sizlerle de paylaşmak istedim..

bebak acı badem temizleme sütü, nemlendirici

Öyle ki yıllar yıllar öncesi ilk makyaj yapmaya başladığım zamanlar makyaj temizleyici olarak kullandığım bir ürün vardı, yağ bazlıydı ve cildimde yağ bezelerine sebep oldu, ardında bıraktığı o kirli his! temizleme işlemi görmesi gerektiği halde beni neredeyse makyaj yapmaktan soğutur hale getirmişti. Böyle söylüyorum çünkü tongaya düşüp indirimde diye 3 kutu almıştım, daha 1.kutu yarıya gelmeden dolabımda ki yerinden direkt çöpe gittiler.. Belki de o ürün öyleydi bilemiyorum ama ben yağ bazlı temizleyicilerden soğudum ister istemez sayesinde.. 

bebak acı badem temizleme sütü, nemlendirici


İşte o zamanlar farklı bir temizleme ürünü ararken Tv de bir sinema filminde makyaj dolabının üzerinde gördüm kendisini, sürekli de göz ucuyla dikkatimi çekerdi film ve dizilerde, dönem formatlı olanlarında özellikle, yine gördüğüm bir gün artık denemeliyim bunu dedim ve seneler seneler oldu ki en çok kullandığım makyaj temizleme ürünüm olmayı başardı kendisi..


Süslü Şirine'nin Çekilişine Davetlisiniz



Güzel bir etkinlik daha, aslında tamamen çekiliş diyebiliriz buna :) Ardı ardına gelen bu kadın dayanışmasına sevgili süslü şirine de katıldı. Öyle ki çok hoş ve özenle seçilmiş hediyelerden oluşan bir çekiliş düzenlemiş. Öğrenci halime verin demiş ama bence yeterli cömertlikte bir çekiliş olmuş bir öğrenciye göre :) Hem şansınızı denemek hem de süslüşirinemin bloguna uğramak için geç kalmayın :) Buyurun süslü şirinenin bu güzel çekilişine


Beauty Beybi'nin 8 Mart Hanımeli Hediyeleşme Etkinliği




8 Mart Kadınlar günü için beautybeybi'nin düzenlediği bu güzel etkinliğe katılmanızı öneririm.Biz kadınların şu sıralar birlik olmaya çok ihtiyacı var zira.. Bu güzel etkinlik için blogunu ziyaret edebilirsiniz... 8 Mart Hanımeli Hediyeleşme Etkinliği 




Pratik Oje Yapımı

 Oje konusunda çok aç gözlüyüm itiraf ediyorum, kullanayım yada kullanmayayım mutlaka gözüme hoş gelen ojeyi almak gibi bir hastalık mı takıntı mı desem bilemedim, işte ondan var maalesef ki bende. Hatta öyle ki bazen bir renk görüyorum nette veya televizyonda adını sanını bilemiyorum yahut biliyorum ama ulaşabileceğim yerde satılmıyor işte bu gibi durumlarda yine evde uygulanabilen tarifler faaliyetime ojeyi de ekliyorum :) Bu tarz şeyleri seviyorum, ortaya elle tutulur birşeyin çıkması hoşuma gidiyor. 


Bu kadar girizgahtan sonra :) gelelim bu yazımda yer verdiğim ev yapımı bu tatlı renk ojeye. Bu rengide bir makyaj videosunda görmüştüm, çok hoşuma gitmişti ve hemen kalkıp ojelerimin başına dikildim, acaba bu rengi nasıl çıkarırım dedim ve hiçte zorlanmadan Kırmızı ve Beyaz renk karışımıyla bu rengi ortaya çıkardım. Sürüşü biraz aceleye geldi kusurabakmayın kötü görüntü için :)

 Ojeleri tek tek çekmeyi unuttum ama bu postuda yazmak istedim şimdi, zaten renkler herhangi bir kırmızı oje ve kireç beyazı ojeden oluşuyor.Ben flormar 228 numaralı ve yine flormar 310 numaralı ojeleri kullandım. Hangisinden ne kadar koydun derseniz net birşey söyleyemem, çünkü koydukça ton ton fark ediyor, siz istediğiniz tona geldiğinde karışım karıştırmayı bırakabilirsiniz. Bunda püf nokta azar azar yavaş yavaş ekleyin renklerinizi. Bir ondan bir bundan gidişatı olsun. Aksi halde işe yaramaz bir renk olur ve boşuna uğraşmış olursunuz boşa giden ojelerde cabası.. 

Blog Keşif Etkinliği & Güncel Blog Listesi

Blog Keşif Etkinliği & Güncel Blog Listesi

Yeni Bloglar tanımak, yeni dostluklar, yeni paylaşımlar demek bir blogger için.. Artık İnstagram blogu neredeyse geçer hale geldi, eski popülerliğini yitirmeye başlamasından korkuyorum açıkçası.
İşte tamda bu yüzden benimde dahil olduğum sevgili blogger arkadaşlarım aylindenipuçları ve kirmiziruganayakkabilarim'ın etkinliğinden sonra bende böyle bir etkinlik başlatsam nasıl olur dedim ve büyük bir Blogger Listesi oluşturmaya karar verdim. Öyle ki kimse zorlanmadan bu listeden istediği kategoriye göre, istediği blogu tıklayıp ziyaret edebilsin. Gün geçtikçe çoğalalım, dayanışmamız hızla artsın.Yeni paylaşımlar, yeni etkinlikler düzenleyebilelim böylelikle.. 

Dayanışmanın, tam desteğin buram buram koktuğu bir etkinlik olsun. Bu liste sürekli güncellenerek hem ziyaretçilerimiz artacak, hemde ziyaretlerde bulunabilicez. Ben sıfırdan hiç bir blog eklemiyorum ki, kendileri yorumda belirttikçe diğer arkadaşlar fikir sahibi olabilsinler blogları hakkında..

Listeye blogunu eklemek isteyen blogger arkadaşlar, öncelikle Keşfin anlamına uygun olarak bu blogu karşılıklı izlemeye alalım istiyorum sizden. Daha sonrasında blogunuzu kısaca anlattığınız yorumunuza, blogunuz hangi kategorideyse onu belirtmeniz yeterli. Sürekli ve güncel bir şekilde adresler listeye eklenecektir.. Aşağıdaki kategorilerden farklı bir kategorideyse blogunuz lütfen belirtin.. 


Karşılıklı dayanışma içerisinde bulunacağımız, bol yorumlu, bol paylaşımlı güzel bloglarımız olsun..


1-Kozmetik - Bakım Blogu

2-Moda Blogu

3-El işleri - Hobi Blogu

4-Yemek -Mutfak Blogu

5-Kişisel - Yaşam - Kitap Blogu


Ah Özgecanım, ah!


Rüyalarıma giren, o anları kafamda zihnimde ister istemez canlandırdığım bu vahşeti nasıl olur da sıradan,olağan birşey gibi, yapılanı meşru kılan bir zihniyet var anlam veremiyorum! Bu vahşette benim kanımı asıl donduran ''su testisi'' düşünceli örümcek beyinli kişilikten yoksun zavallılar!!

Özgecan nasıl güzel bir kız, nasıl zeki önü ardı açık başarılı bir öğrenci, nasıl kıydılar, nasıl dokundular, nasıl bir hayvanca his,nasıl bir sapkın ruh yaptırdı bunu ona!!Hayvanlara hakaret bu benzetme çok iyi biliyorum ve onlardan! özür diliyorum! Dünden beri zihnimi meşgul eden bu düşünceden arınıp konu hakkında yazı yazmak istiyordum, dökmek içimi ama olmadı ne ile meşgul olduysam olmadı. Ya anneciği, nasıl dayanıyor nasıl? Allah sabırını veriyor evet, elbette ama bu nasıl bir imtihandır?Ne büyük bir sınavdır.. 

Haberlerde ''canı yanmıştır,keşke vurarak öldürselerdi''demiş, kanım çekildi bir anne bu bir anne!! Evet evet kesinlikle ama kesinlikle bu ülkeye İDAM GELMELİ!!! Tecavüz ve katillere bu ceza gelmeli.. Avrupa'ya yaranmak adına canlarımız, fidanlarımız gidiyor bu yetkiyi elinde bulunduranlar, artık uyanın !!

İçimde o kadar çok şey var ki terbiye sınırlarımı zorluyor, bastırıyorum..Sen yardımcısı ol Allah'ım diyorum, sen ailesine sabır, melek Özgecanımıza da rahmetini esirgeme.. Ruhu şaad mekanı cennet olsun. Bu artık son olsun,hiç umudum olmamasına karşın SON!

Cilt Aydınlatıcı Ev Yapımı Peeling

Cildimizi ölü hücrelerden arındırarak daha canlı,parlak ve temiz bir cilde sahip olabiliriz. Makyaj temizleyiciler her ne kadar cildimizi temizlese de, bu tamamen bir arınma sayılmıyor maalesef. Muhakkak cildimize bir peeling şart. Bu cildimizi daha aydınlık ve temiz gösterecektir.

 Tonik,losyon vs bunların hiç biri haftada 1 - 2 defa yapacağınız peeling kadar etkili değildir cildinizin temizliğinde. O ölü hücre cildinizden arınıp gitmedikçe tamamen temizlenmiş, arınmış bir cilde kavuşamazsınız.. 

Piyasada bir çok ürün var bununla ilgili, zaman zaman bende denemek için alıp kullanıyorum, memnun kaldıklarımda oluyor işe yaramaz bu dediklerimde.. Tabii evde yaptığım doğal peeling karışımlarımda yok değil, hatta öyle ki kullandığım diğer bir kaç ürüne nazaran daha çok verim alabildim evde yaptıklarımdan..

 Bu yazımda evde yapıp uyguladığım oldukça da memnun kaldığım peeling tarifini paylaşıcam sizlerle..Malzemeleri oldukça kolay hemen hemen her evde her an bulunabilen malzemeler.. Ben kendi yaptığım şeklini aynen yazıyorum.



evde peeling yapımı

Rimmel London Brow This Way Kaş Maskarası

Rimmel London ürünlerini oldukça başarılı buluyorum, özellikle rujları ve pudraları.. Firma yeni bir ürün sundu piyasaya bundan aylar önce, ben de alıp almamak arasında kararsız kaldığım bu ürünü dün watsons'a uğramışken standında da bir tane kalmışken alayım dedim. Renk olarak en koyusunu tercih ettim, kara kaş kara göz tabirine uyan biri olarak en yakın renk Dark Brown'du :) Aslında bakarsanız kaş ürünlerine pek ihtiyacım yok ama ben kaşlarımı kısaltarak kullandığım için boşlukların daha hoş durmasını istediğimden kullanmayı yeğliyorum. 

rimmel london

Bu ürünü neden daha önce almadım diye hayıflandım eve gelip deneyince! Far ve kalemle doldurmaktan çok daha doğal bir görüntüyle karşılaştım. Ürün ıslak yapıda jele yakın kıvamda bir ürün, ilk sürdüğünüzde ıslak bir görüntüyle karşılaşıyorsunuz ancak bir kaç dakika sonra o ıslak görüntü yerini pudramsı bir görüntüye bırakıyor.Şeffaf rimel kullanmaya gerek kalmaksızın kaşlarınızı sabitliyor bu özelliğini de ayrıca sevdim :) 

rimmel london

Ürün Benefit gimme brow'a muadil olarak gösteriliyor, henüz onu denememiş biri olarak net bir şey söyleyemiyorum ancak fiyat performans olayını düşünürsek, neden tercih edeceğim ürün Rimmel olmasın ki? :)

rimmel london

Fırçası konusunda ben diğer memnun kalmayan blogger arkadaşlarla aynı fikirde değilim, açıkçası bana yeterli geldi büyüklüğü. Belki de ince ve seyrek kaşlara sahip olmadığım için bu şekilde de düşünüyor olabilirim bilemiyorum.

The Balm'dan Mutlaka Alınması Gereken 3 ürün

Hazır Sevgililer günü indirimi gelmişken, Gratiste % 40 indirimi yapmışken alelacele bir The Balm'dan alınması gereken 3 ürün yazısını paylaşmak istedim. Ama 4. ürünü eklemeden de olmazdı keza o çok işlevli harika bir ürün :)  


1. Put a lid on it far bazı : Benim için The Balm'dan alınması gereken ilk ürün ve bana tek bir ürün seç deseler tereddüt etmeden adını verebileceğim bir ürün, bu far bazı. Yazısı burada mutlaka bakın,deneyin. Kabul ediyorum standlarda özellikle de indirim günlerinde çok kolay bulunmuyor ancak denk getirirseniz mutlaka şans verin.


gratis ne alınmalı

2.Sexy Mama Transparan Pudra: Bu pudra hakkındaki düşüncelerimi ve deneyimlerimi burada paylaşmıştım uzun uzadıya, buraya da yazabileceğim tek şey, uygun fiyatlı en iyi transparan pudra budur. Çabuk bittiğini gözlemlesem de, bittikçe kesinlikle tekrar tekrar alacağım bir ürün.


transparan pudra


Doğru Maskara Seçimi Nasıl Olmalı?

Maskara bir makyajın olmazsa olmazı. Her kirpik yapısına-tipine uygun ayrı ayrı maskara çeşidi var. Misal kirpikleriniz ince ise dolgunluk verici maskaralar, kısa ise içerisinde minik minik tüy tanecikleri olan maskaraları tercih edebilirsiniz. 

maskara,rimel kullanımı

Kirpiklerinizin daha uzun görünmesini istiyorsanız uzun kıllı fırçaları tercih etmelisiniz. Olduğundan daha gür görünmesi için ise sık kıllı fırçaları tercih edebilirsiniz, benim genellikle tercih ettiğim fırça modelidir. 

Eğer kirpik yapınız düz ise normal klasik fırçalar, kirpikleriniz seyrek ise S şeklindeki fırçaları tercih etmelisiniz.Kirpikleriniz kısa ise kıvrık, düşük yapıda ise kauçuk formda fırçaları kullanmalısınız.Çok daha doğal ama hafifte renk versin diyenler geniş aralıklı tarak formunda fırçaları tercih edebilirler..

Dolgunluk ve uzatıcı etkileri olan iki maskaranızın olması gerek duyduğunuz o hacimli ve gösterişli kirpik görüntüsüne ulaşmanız için gayet yeterli olacaktır. Ben örneğin asla tek maskara ile yetinemeyenlerdenim. Muhakkak tek tek ayırsın istediğim maskaramın üzerine,dolgunluk - hacim veren bir maskara uygularım. Tek kat uygulayabileceğiniz gibi çoğu zaman benimde yaptığım gibi 2-3 hatta hızınızı alamayıp 4-5 kat bile sürebilirsiniz :) Tabi bu maskaranızın yapısı ile de alakalı,bazıları 2 katta bile yapışıp yapay bir görüntü verebiliyor. İşte o saatten sonra yapabileceğiniz şey maskarayı silmek değil, bir kirpik-kaş tarağı yahut bitmiş tarak fırçası formunda bir maskara ucu ile üzerinden geçip o yapışıklığı açmak.. 


Doğru seçimlerle istenilen görüntüyü elde etmek çok kolay..

Wet n Wild Mega Last Ruj - Cherry Bomb

Wet n Wild'ın Mega last rujlarına bayılıyorum! Kalıcılığı bir kere muazzam, kolay kolay sürülebilen bir yapısı olmamasına karşın, altına bir lipgloss ile uygulandığında bence fiyatını da göz önünde bulundurursak hakkını fazla fazla verdiğini düşünüyorum..
vişne çürüğü ruj
Şuan elimde bu 3 rengi var,fakat serinin diğer renklerini de kesinlikle edineceğim.
bordo ruj
Kış-sonbahar aylarında en çok tercih edilen ruj rengi bilindiği gibi bordo,vişne tonları. Vişne çürüğü diye adlandırdığımız bu rujlara en güzel örnek şüphesiz ki Cherry Bomb! İddialı ve çarpıcı! Evet sürümü kolay değil bu rujların ancak dediğim gibi bir lipgloss üzerine bu zorluk kayboluyor.

2015’in Rengi: MARSALA

Gecikmiş bir marsala rengi inceleme yazısına hoşgeldiniz :) Marsala 2015 in rengi seçildi malumunuz ki.Makyajdan, kıyafete,ev tekstil ürünlerinden, aksesuarlara,ev dekorasyonundan daha bir çok ürüne kadar hep marsala rengiyle doldu taştı her yer.. Peki bu marsala aslında hangi renk tonuna verilmiş bir isim.. Bordo-kahve karışımı bir renk Marsala. İddialı ve ağır da bir renk aynı zamanda..

marsala renk

Marsala hakındaki araştırma ve gözlemlerime dayanarak edindiğim bilgiler şu yönde devam ediyor. Marsala aslında İtalya'da bir liman kenti ve orada üretilen şaraba da verilen isimmiş. Pantone renk akademisi 2015 yılının rengi olarak bu rengi seçmiş ve böylelikle 2015 trend rengi hayatımıza hızlı bir şekilde girmeyi başarmış. Marsala'nın akademisyenlere göre ruhu,zihni ve bedeni zenginleştirici etkisi bulunmaktaymış. Henüz bu etkisine vakıf olamadım yada dikkat etmedim bilemiyorum ama en yakın zamanda gözlemlemeye başlıycam.. :)

Hızlı bir şekilde hayatımıza giren , her alanında görmeye alışık olduğumuz ve olacağımız bu iddialı rengin kullanıldığı alanları sizler için derledim, umarım renk ve tonlamalar hakkında biraz daha fikre sahip olursunuz..

Wet n Wild - Pearlescent Pink Allık

Şeftali-gül kurusu allıkları ne kadar sevdiğimi bir kaç yazımda paylaşmıştım sizlerle.Bu yazımda da çok hoş bir gül kurusu rengine sahip Wet n Wild Pearlescent Pink allığına yer vermek istiyorum. 
şeftali allık
Ürün oldukça pigmentli, rengini çok az alımda bile rahatlıkla verebiliyor.. İçerisinde çok hafif ışıltıları var, ama aşırı derecede rahatsız edecek boyutta değil.Günlük kullanım için ideal dozda.. 
şeftali allık
Yapısı yumuşak ve birazda tozutmaya meyilli maalesef.Ancak sürümü oldukça kolay..Ürün içerisinde açılı bir fırça ile satılıyor, ancak ben fırçayı kullanmayı tercih etmiyorum zira fırçanın yapısı bana biraz fazla sert geliyor..

Paraben Nedir - Zararları Nelerdir?

Paraben koruyucu bir kimyasal madde olarak günümüzde kozmetik ve ilaç sektöründe oldukça yaygın olarak kullanılıyor. Hayatımızın her dönemdinde muhakkak paraben içeren ürünler kullanmışızdır hali hazırda da kullanmaktayız..


paraben zararları


Makyaj ürünleri,saç kremleri,şampuanlar,tonikler,asetonlar,kremler vs daha bir çok ürün..Bunların içerisinde paraben olduğunu bile bile alırız ürünün verdiği memnuniyet bu zararlı maddenin verdiği ve vereceği olumsuz etkileri görmezden gelmemize sebep olur ne yazık ki..

Pahalı markalarda paraben olmaz kanısı tamamen yanlıştır. Zira günümüzde dünyaca ünlü kozmetik markaları bile içerisinde paraben gibi zararlı etkin maddeler bulunduran ürünler piyasaya sunmakta.. Tabi ki bunu genelleyemeyiz, içlerinde tamamen içerik olarak temiz, paraben ve türevi zararlı kimyasallardan uzak ürünler üreten markalarda mevcut hatta sayıları gün geçtikçede artmakta.. 


Parabenin vücudumuza olan zararlı oldukça ciddi boyutta maalesef.Öyle ki kansere kadar uzanıyor bu tehlike.Özellikle yapılan araştırmalar sonucunda meme kanserine yakalanan hastaların tümörleri üzerinde 20 nanogram paraben tespit edilmiş.Bu işin boyutunu çok daha rahat anlatıyor sanırım..Bunu vücutta egzama, cilt kanseri gibi daha bir çok önemli rahatsızlık takip ediyor..


Peki pareben bu kadar zararlı olduğu halde neden kullanılıyor firmalarca. Paraben ürünlerin uzun süre saklanması açısından fayda sağladığı için yani raf ömrünü uzatan bir madde olduğu için tercih ediliyor, insan sağlığını hiçe sayarak..


Tüm bunların farkında olan çoğunluk, içerisinde de ben, neden bile bile lades diyoruz? Sanırım bu renk cümbüşüne aldanıyoruz, dizginleyemiyoruz.. Zaman zaman dikkat edip bilinçli davransakta, yine an geliyor ki zararlı ama cezbedici olan şeye dönüş yapıyoruz...




En azından daha dikkatli olmakta fayda var diye düşünüyorum, daha bilinçli olursak bu konuda kimbilir bir gün tamamen parabeni hayatımızdan çıkarabiliriz..

The Balm Mary Lou Manizer Highlighter / Aydınlatıcı

The Balm'ın en popüler ürünü Mary lou manizer'a bu yazımda yer vermek istiyorum.. Bilindiği gibi hemen hemen her makyajda artık highlighter kullanılıyor.İster elmacık kemiklerinin üzerine,kaş altlarına,göz pınarına,dudak üstlerine,alın ortasına,çeneye kısacası aydınlık görünmesini istediğim her noktaya highlighter kullanıyoruz.Göz farı olarak bile kullanılabilen bir ürün aynı zamanda.

Ürün 8,5 gr oldukça bereketli bir yapıda. Öyle ki zaten azar azar uygulandığını düşünürsek epeyce bir süre gidebilecek yapıda.Yumuşacık, toz bir ürün bu yüzden dikkat edilmesi gerekiyor düşürüp kırıldığında tekrar toparlamak yada preslemek pek mümkün olmuyor maalesef..

Highlighter aydınlatıcı

Oldukça güzel bir pigmentasyona sahip,rengini çok güzel veriyor.Sim sim değil tamamen aydınlık bir görüntü elde etmenize neden oluyor.The balm balm jovi paletteki disco disco aydınlatıcı tamamen Mary lou arkadaşlar, palet hakkındaki yazımda bu durumu paylaşmıştım..

Highlighter aydınlatıcı

Ürünün çok hoş ve büyük bir aynası var, çantaya at çık bir ürün asla olmamasına karşın, es keza bitirirseniz :) aynasının kullanışlığından değerlendirilebilecek bir ambalaja sahip.


Maybelline Eyestudio Lasting Drama Gel Eyeliner


Eyeliner çekmek çoğu kişi için oldukça zordur, herkesin kullanma rahatlığına göre çeşitli yapılarda eyeliner mevcut piyasada.Likit, jel, keçe uçlu diye sıralayabiliriz.

MAYBELLİNE LONG LASTİNG DRAMA GEL EYELİNER

Eyeliner sürmeye yeni başlayanların ilk tercih edilmesi gereken çeşidi keçe uçlu eyelinerdir. Uygulanışı likide göre çok daha kolay ve hakimiyeti daha rahat sağlanır..  En az onun kadar rahat ve hakimiyetini kolay sağlayabileceğiniz bir diğer çeşitte jel eyelinerler. Uygulaması sanıldığı kadar zor değil tam aksine fırça yardımıyla istenilen kalınlık veya incelikte, çok daha rahat şekil verebilmek açısından kullanıma oldukça elverişlidir..


jel eyeliner



Alışveriş Depresyon Belirtisi Olabilir

alışveriş hastalık


Alışveriş yapmanın depresyonu tetiklediği düşünülüyor son zamanlarda. Alışverişin nasıl bir haz verdiği, insanı tüm sıkıntı ve olumsuzluklardan arındırdığı herkesçe malum. Özellikle ben alışveriş yaparken kendimi aşırı huzurlu ve rahat hissediyorum.Büyük bir keyifle yapıyorum bunu.. Ancak bu durum psikolojik bir rahatsızlığın belirtisi olabilirmiş.. Uzamanlar bunu konuşuyor son dönemlerde, bir yazı okumuştum geçenlerde, bir anabilim dalı uzmanının ropörtajıydı bu. Alışveriş öyle sanıldığı gibi masum olmayabilir diyordu.. Olabilirmi acaba diye sordum kendi kendime, bana bu denli keyif veren şey acaba psikolojik bir rahatsızlığımın belirtisimiydi? 

Ancak sonra yazının devamında, bu sorunun sadece alışverişte aldıkları eşyaları hiç kullanmayıp, hatta paketlerinden bile açmadan saklayan kişiler için olduğu yazıyordu.Derin bir oh çektim ama yinede ilgimi çekmişti.Devam ettim. ''Psikiyatri Literatürü'nde 1900'lü yılların başında 'Oniomania' olarak tanımlanmış olan rahatsızlığın yeni adı 'Kompulsif alışveriş'  imiş.. Aynen hastalığın adı sanı buymuş.

Belli başlı belirtileri var bu rahatsızlığın en önemlileri; almak istedikleri ürünü sürekli kafasında kurması, düşünmesi ve alamamak hissinin verdiği huzursuzluk,beyine baskı yapması sonucu oluşan sürekli zihinsel uğraşı.


Bu rahatsızlıkta hasta alışveriş sonrası suçluluk duygusu hissedip,utanarak aldıklarını gizleme eğilimine giriyormuş buda ailesi ve yakınlarını sıkıntıya sokuyormuş dolaylı olarak. Düşünsenize sürekli alışveriş yapan bir ablanız var ve aldıklarını paketinden bile çıkarmadan saklıyor!Buna ne cüzdan dayanır nede vicdan :) (kafiye olsun dedim yoksa gülünecek bir durum yok elbette :x)


Bu rahatsızlığın tedavisi elbette ki var, ergenlik döneminde yaşanan bu sıkıntının tedavisini genellikle terapi ile atlatabiliyormuş hastalar, ancak ileriki yaşlarda ise tedavi ilaç ile mümkünmüş..


O derece bir sıkıntı yaşamadığım için yazının sonunda rahattım ancak yaşayanları düşününce empati duygum devreye girince ne denli zor bir durum olduğunu anladım..



Umarım bu tür sıkıntılar yaşayan kişiler bir an önce tedavi olurlar ki bu ne kendilerine nede çevrelerine karşı pekte adil olmayan bir davranış şekli çünkü..

Sevgiyle..

The Balm Sexy Mama Transparan Pudra

Ciltte o aşırı pudramsı görüntüyü sevmediğimi söylemiştim. Bu tercihim beni transparan pudralara itmişti ki Sexy Mamayla tanıştık. Diğer transparan pudralara benzemeyen bir yapısı ve malum ünüyle beni cezbetmeyi başardı. 
the balm sexy mama transparan pudra
Sexy mama ten renginize çok daha yakın bir pudra, tamamen transparan değil hafif turunculuk içeren bir pudra. Hatta içerisinde çok küçücük, belli belirsiz ışıltılara sahip. İçerisinde yağı emici kürecikler mevcut, bu daha çok yağlı, yağlanmaya müsait cilt ve kusmaya meyilli fondötenler için güzel bir özellik. 
tarnsparan pudra
Ben bu ürünü kullanmaya kıyamıyorum neden derseniz çok çabuk bittiği düşünüyorum.Bu yüzden çok gerekmedikçe diğer pudralarımı cilt makyajımda kullanıyor, sexy mamayı ise sadece göz altlarım için kullanıyorum artık. Keza göz altlarımda diğer transparan ve normal pudralar çizgilenme yapıyor, dolma problemi yaşıyorum. Ama biter bitmez kesinlikle tekrar alacağım sevdiğim bir ürün.


Sevgililer Günü için Makyaj Önerisi




Sevgililer günü yaklaşırken bu güne özel detayları es geçmememiz gerekir diye düşünüyorum.. Bu yüzden sevgililer gününe özel makyaj önerilerinde bulunmak istiyorum naçizane..

O gün her şey kusursuz ve mükemmel olmalı değilmi? İşte bu mükemmelliğe kıyafet, saç ve makyajla başlamak gerekiyor..

Bana göre bu özel günde dikkatler tamamen dudaklara çevrilmeli. Gözler hafif, dudaklar olabildiğince iddialı olmalı. Bu yüzden gözleri pastel tonlarda bir far, ince çekilmiş kuyruklu bir eyeliner ve ultra siyah bir maskara ile tamamlayıp, yanaklarda hafif şeftali-bronz bir allık kullandıktan sonra en göz alıcı yere, dudaklara geliyoruz.

 Koyu kırmızı mat bir ruj veya kış aylarının da vazgeçilmez ruj rengi olan bordoyu tercih ediyoruz. Bu iki tonlarla da çekiciliğiniz partnerinizin başını döndürmeye yetecektir.. Rujunuzun gece içerisinde dağılmaması için mutlaka bir dudak kalemi ile çerçeve içerisine alın. 

En son bir fix spreyle makyajınızı sabitledikten sonra, saçlarınızı elbisenize uygun olacak şekilde yaptırdıktan ve son olarak en etkileyici kokunuzu sıktıktan sonra artık geceye hazırsınız demektir.. Partneriniz tüm gece boyunca size hayran kalacak, buna emin olun..


Unutmayın bu özel günün kahramanı Kırmızı Ruj! ;)



Aşkla kalın... :)

Saç Boyaları Hakkında


Saçlarındaki beyazlar yüzünden yahut değişim arzusu ile genelde saçlarımızı boyamak isteriz. Ancak bilinir ki saç boyamak oldukça zararlıdır. Alerjik reaksiyonlar gösteren bir çok durum boyatan kişilerin kabusu olmaktadır.. 
Doğal içerikli bir çok saç boyası satılmakta ancak onlarında tamamen doğal olup olmadığın bilemiyoruz maalesef. Eğer tamamen doğal içerikli boyalar var ise bu yazı onları kapsamamaktadır..



Sürekli boya yapılan saç derisinde bu alerjik reaksiyonlar çok daha fazla ve hızlı bir şekilde görülmektedir.. Özellikle boyama esnasında  bir etkileşim bir rahatsızlık görürseniz derhal saçınızı durulayın ve saçınızdan boyayı iyice arındırın. 

Eğer saçınızı kendiniz evde boyuyorsanız, aldığınız boyanın içerisinde alerjik testin nasıl yapılması gerektiğini anlatan bir yazı bulunmaktadır.Burada yazılanları mutlaka uygulayın ve boyaya olan alerjik durumunuzu test edin..


Saçlarınızı ne kadar çok boyarsanız yıpranması o kadar hızlı ilerler.. Gerekmedikçe saçlarınızı boyamamanızı öneriyorum. 


Ben bu güne kadar saçlarımı hiç boyamadım. Sadece çok yıllar önce uçlarına kırmızı attırmıştım. Saç rengim herkesçe özellikle de kuaförlerce oldukça beğenilir. Doğal renginin bu denli güzel olması beni boyama konusunda hep engellemiştir. Boya ile zar zor elde edilebilen bir saç rengi benimki fakat sanırım bu kadar zarara rağmen bir kere saçımı boyamak isterdim. :)

Yinede siz siz olun boyuyorsanız da bunu en doğru şekliyle yapın, dikkat edin..

Sevgiyle...